bezsenna noc i chleb z suszonymi pomidorami

Udostępnij ten wpis:
"- Siadaj, mój drogi - powiedziała babunia, wskazując Jankowi taboret.
Usiadł i patrzył teraz na babunię z przerażeniem.
- Co ja zrobiłem? - zapytał. - Czy ja coś zrobiłem, babuniu? - bełkotał.
- Nie. Po prostu... Jak ci to powiedzieć?... Po prostu... - jąkała się babunia. - Ach, jesteś dorosły, prawie! Mogę przecież mówić z tobą otwarcie. Więc... chodzi mi o to, że... no, widzisz... - zaczęła babunia i utknęła. Po chwili podjęła nową próbę i tym razem poszło gładko: - Nie podoba mi się sposób, w jaki ty patrzysz na Joasię. Ona jest jeszcze młodą dziewczynką i takie spojrzenia są nieodpowiednie, Janku.
Filolog wpatrywał się w babunię z otwartymi ustami.
- Ja...? - postukał się nagle w sam środek klatki piersiowej. - Ja...? Na Joasię...?
- Tak, Janku. Witałeś się ze mną, a jednocześnie patrzyłeś na Joasię takim wzrokiem, jakbyś chciał ją połknąć żywcem. Rozumiem, że ona ci się może podobać, ale...
- Babuniu! - zawołał filolog z ulgą. - Ja bym ją rzeczywiście chętnie połknął, ale tylko wtedy, kiedy trzymałaby w ręku kawał chleba ze smalcem!"

Krystyna Siesicka, "Przez dziurkę od klucza"

 

bezsenne noce, kiedy za dużo emocji. kiedy za dużo myśli.

bezsenne noce to często te upalne, duszne i spragnione świeżego powiewu wiatru.

bezsenne noce w pełni.

bezsenne noce - prozaicznie - przychodzą po dniach pełnych kofeiny.

i nie są romantycznym bezczasem wpatrywania się w rozgwieżdżone niebo.  męczące i niepoetyckie.

 

dopadła mnie taka bezsenna noc. sfrustrowana przewracaniem się z boku na bok, poczłapałam do kuchni. otuliłam się szczelniej niebieskim szlafrokiem. słuchałam delikatnego szumu oczekując na wrzątek. na herbatę.

wyjęłam wszystkie składniki. niech zapach piekącego się chleba utuli mnie do snu choćby nad ranem, pomyślałam.

jak pomyślałam, tak zrobiłam.

 

... co prawda nie zjem go ze smalcem, ale z prawdziwym masłem.

chleb z suszonymi pomidorami


przepis - Kopia (2)


PICT9993.JPGchleb z suszonymi pomidorami


podpis

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Sama Twoja obecność tu jest dla mnie cenna. A komentarz - tym cenniejszy. Dziękuję.

Copyright © Szablon wykonany przez Blonparia