zupa krem z cukinii - najlepsza, najtańsza i najprostsza

Udostępnij ten wpis:
boli mnie głowa.
zupełnie jak wczoraj i przedwczoraj.
zaczęłam nawet obwiniać o to pogodę: nie pamiętam bardziej depresyjnej

mamy prawie trzynastą a ja już ciupię druga kawę.

Maniula śpi snem sprawiedliwego, z niewinną miną aniołka,
który już zdążył zapomnieć, że coś mu dokuczało przed południem.
niestety na razie jesteśmy na etapie zgadywania, cóż to mogło być.
ewentualnie przyjmuję postawę: "dziś chyba tego nie odgadnę" i czekam, aż problem sam się rozwiąże.

i z reguły się rozwiązuje.

wczoraj powstała fantastyczna zupa krem z cukinii.
idealna na taką posępną, (literalnie) szarą pogodę.

z gatunku tych "czterej naj":

 - NAJlepsza
 - NAJprostsza
 - NAJtańsza
 - NAJszybsza

nawet dla tych (a może głównie dla tych), którzy nie czuję się zbyt pewnie w kuchni.
dla zabieganych, dla oszczędnych i dla tych, którzy jednak wolą swojski niż kupne.

zupa krem z cukinii1

ZUPA KREM Z CUKINII

s k ł a d n i k i:

- 1 kg cukinii (3-4 średnie cukinie)
- 1 średnia cebula
- 4-5 ząbków czosnku marynowanego (lub 1-2 ząbki świeżego)
- 1 kostka rosołowa BIO (lub 2 własnej produkcji: mocno odparowany wywar zamrożony w woreczkach do lodu)
- olej do podsmażenia
- 2-3 łyżeczki oleju z pestek dyni
- 1 łyżeczka przyprawy curry
- sól, pieprz
- 1/4 szklanki wody

w y k o n a n i e:

1. cukinię dokładnie umyć, odciąż obie końcówki, wydrążyć pestki, pokroić w większą kostkę.
2. cebulę obrać i posiekać. Zeszklić na oleju, dodając nieco soli.
3. cukinię podsmażyć (także posolić). dodać czosnek, kostkę i wodę. dusić pod przykryciem do miękkości.
4. po przestudzeniu zblendować. rozcieńczyć zupę wodą do uzyskania porządanej gęstości.
5. doprawić pieprzem i curry oraz olejem z pestek dyni (można dosolić, jeśli dodana wcześniej sól to dla Was za mało).
6. podawać z keksem gęstego jogurtu/śmietany lub grzankami.

zupa krem z cukinii2

zupa krem z cukinii3

podpis

48 komentarzy:

  1. Mi jakoś nie podchodzi cukinia, jedynie w wersji smażonej w panierce. Wiem, że to zdrowe i tanie, ale nie mogę się przekonać. :(

    OdpowiedzUsuń
  2. Hm. Cukinia w tej zupie jest wyczuwalna,ale ma inny smak dzięki curry. Kiedyś robiłam ją w innych proporcjach z cebulą, jak 1:3. I ze świeżym czosnkiem (3-4 ząbki). Nawet ja chyba zabielalam. Wyszla przepyszna,ale dużo mniej cukiniowa i niewiele więcej przy niej pracy było. Jeśli nie zabielisz bedzie mbiej kaloryczna,ale śmietana łagodzi smak. Może dasz się jednak skusic?:)

    OdpowiedzUsuń
  3. nie jestem w stanie przełknąć zupy krem....

    OdpowiedzUsuń
  4. Mmmm, bardzo chętnie bym spróbowała!

    OdpowiedzUsuń
  5. <3 <3 <3 co mogę dodać! Pycha tak jak Twoja marchewkowa :) Polecam kaszotto z Kcalmara :) świetny przepis!

    OdpowiedzUsuń
  6. Super.
    Oto moja wersja
    http://dobrakuchniamamy.blogspot.com/2014/09/zupa-krem-z-pomidorow-i-papryki.html

    OdpowiedzUsuń
  7. A na deser pyszne ciastko
    http://www.ciastamamy.pl

    OdpowiedzUsuń
  8. naj, naj, naj... najlepsze domowe najprostsze przepisy na wyroby swojskie, zachwycają każdego domownika i gościa http://blog.winoiser.com

    OdpowiedzUsuń
  9. naj, naj, naj… najlepsze domowe najprostsze przepisy na wyroby swojskie, zachwycają każdego domownika i gościa http://blog.winoiser.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Dziękuję :) i polecam też inne przepisy:)

    OdpowiedzUsuń
  11. szybka, prosta - nic, tylko zrobić i sprawdzić :)

    OdpowiedzUsuń
  12. to może tradycyjnie: drobno posiekać cebulę, a cukinię na małe kawałeczki lub nawet startą na grubych oczkach? tylko taka zupa lubi być lekko zabielona :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Super, uwielbiam cukinię - zapraszam po ponad 30 przepisów na nią

    http://mojekuchennerewelacje.blogspot.com/p/blog-page_26.html

    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  14. Bardzo lubię dania z cukinią, zobacz moje pomysły, może coś Ci posmakuje :)
    http://bulkazchlebem.pl/?s=cukini

    OdpowiedzUsuń
  15. Jedyny sposób na zdrowe odchudzanie i długotrwałe wyniki jest zmiana nawyków żywieniowych. Po co całe życie się odchudzać, to jest bardzo męczące dla naszego organizmu.
    Ja już z tym nie mam problemu, zmieniłam nawyki żywieniowe, ale pomógł mi w tym polecając mi świetny program konsultant Wellness(idealnafigura.com/gberes), schudłam zdrowo, bezpiecznie, co najważniejsze utrzymuje już ponad rok świetną figurę.Każdej to polecam

    OdpowiedzUsuń
  16. Uwielbiamy zupkę z cukinii. Dla nas liczą się zarówno wartości odżywcze, jak i kalorie. A tych cukinia ma naprawdę bardzo niewiele. W naszym menu jest jej całkiem sporo :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Kocham cukinię. Mogę ją dodawać prawie do wszystkiego, na przykład do omleta na słodko. Jest rewelacyjny i nawet dzieci go uwielbiają :) Oto on: http://kuchnia-biegacza.blog.pl/2015/08/04/omlet-cukiniowy-z-owocami/

    OdpowiedzUsuń
  18. Lubię zupy krem. Twoją też spróbuję. Polecam zupy domowe
    http://www.przepis-kulinarny.pl/zupy-1-7.html

    OdpowiedzUsuń
  19. jak zwykle nie przepadam za cukinią tak w tym wydaniu wydaje się pyszna:)

    OdpowiedzUsuń
  20. Jeszcze nie spotkałem się z zupą z cukinii, ale bardzo mnie ten pomysł zaciekawił. Muszę koniecznie wypróbować ten przepis. :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Zupę ze świeżego ogórka polecam - pachnie wiosną - http://www.stachurska.eu/?p=3134 .

    OdpowiedzUsuń
  22. I cukinię zamiast makaronu - http://www.stachurska.eu/?p=19160 .

    OdpowiedzUsuń
  23. Ludzie, co wy z tym "mi"? Po polsku jest :"Mnie nie podchodzi" albo "Nie podchodzi mi"!

    OdpowiedzUsuń
  24. ja uwielbiam z warzyw soki nie tylko zupy, najlepsze są soki z wyciskarki, tyle substancji odzywczych i działaja na cały organizm. Nie wiem jak mogłam wczesniej, zyć bez wyciskarki :P
    http://terapiasokami.pl

    OdpowiedzUsuń
  25. ależ miło mi to przeczytać! :) polecam też wypróbować inne zupy kremy, których tu na blogu całkiem sporo :)

    OdpowiedzUsuń
  26. "Polska język - trudna język" :) ale zgadzam się, że trzeba dbać o poprawność, bo zginiemy. a kto jak nie my, Polacy, powinniśmy dbać o polski język? :)

    OdpowiedzUsuń
  27. znam i bardzo lubię :) może kiedyś i moja wersja się tu pojawi!

    OdpowiedzUsuń
  28. Zapraszam do próbowania i podzielenia się opinią. Oczywiście kto co lubi, ale ta zupa jest po prostu inna od tej typowej z czosnkiem, a równie pyszna i łatwa. no i bez tego "smoczego" oddechu:)

    OdpowiedzUsuń
  29. to prawda: nie jest taka "cukiniowa", że tak to ujmę:) spróbuj i daj znać, jak wyszła!

    OdpowiedzUsuń
  30. kto wie, może wypróbuję, dzięki!

    OdpowiedzUsuń
  31. cukinia jest naprawdę uniwersalna. i na słodko i na słono :)

    OdpowiedzUsuń
  32. polecam, naprawdę! i jak zrobisz to daj znać, jak wyszła! :)

    OdpowiedzUsuń
  33. Cukinia, jak i większość warzyw, nie ma zbyt wiele kalorii, a potrafi zasycić. O ile nie panierujemy jej i nie smażymy w tłuszczu (chociaż i taką wersję lubię, a mój eR. to dopiero!) :).

    OdpowiedzUsuń
  34. Plagiat. Zupa-krem z dyni znana od lat. Zmiana dyni na cukinie nie czyni nowego przepisu. Popieram eksperymenty ale nie kopiowanie cudzych pomysłów. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  35. Bardzo ciekawe, że plagiatem będzie "jedynie" zamiana dyni na cukinię. Przecież to nie jest kosmetyczna zmiana śmietany na jogurt, bez przesady! Poza tym w mojej rodzinie ten przepis funkcjonuje od jakiegoś czasu i nie wiem, kto był pierwszy - nie inspirowałam się akurat niczym. Dlatego wypraszam sobie teksty pt.: "kopiowanie cudzych pomysłów". Jeśli jednak znajdziesz identyczny przepis, dopiszę do mojego, że "jak się okazuje autorski przepis może nie być autorski, jeśli wpadną na niego dwie osoby".

    OdpowiedzUsuń
  36. U nas cukinia w każdej wersji i bardzo dużo :) surówki, pasty, zupy, placuszki,konfitury a ostatnio warzywny gulasz z cukinii. Zawsze jest inna w smaku i cudowna. Ale jeśli chodzi o zupy krem to polecam >>> SMACZNE PRZEPISY - NA SUROWO / RAW - ZUPA Z MARCHWI I POMIDORÓW - DIETA WITARIAŃSKA >>> http://www.zdrowadieta.opole.pl/2016/01/na-surowo-raw-zupa-z-marchwi-i.html

    OdpowiedzUsuń
  37. Cukinia jest jednym z tych uniwersalnych warzyw, że wszędzie się sprawdza :)

    OdpowiedzUsuń

Sama Twoja obecność tu jest dla mnie cenna. A komentarz - tym cenniejszy. Dziękuję.

Copyright © Szablon wykonany przez Blonparia